Jeśli rozważasz udział w Szkole Trenerów, poniższe zestawienie jest dla Ciebie!
1. Czy po Szkole Trenerów będę w stanie samodzielnie przeprowadzić szkolenie?
Krótka odpowiedź: tak.
Podczas kursu poznajesz warsztat trenera, zaczynając od: nawiązania relacji z grupą, budowania zaangażowania uczestników, kontraktowania czy zarządzania procesem grupowym.
Nasza metoda kładzie nacisk na praktyczną, systemową metodę pracy trenerskiej, która pomaga w prowadzeniu szkoleń w efektywny sposób.
Warunkiem zaliczenia kursu i otrzymania certyfikatu szkoły jest przygotowanie szkolenia zaliczeniowego i przeprowadzenie go „na żywo” na ostatnim zjeździe.
Tematyka jest dowolna, ale szkielet szkolenia, kolejne kroki i procedury do zastosowania są obowiązkowe. Uczestnicy trenują te struktury praktycznie od pierwszego zjazdu i przez cały czas trwania kursu mają dostęp do wsparcia trenerów.
Po naszym kursie będziesz przygotowany, aby zamienić swoją pasję, wiedzę, czy też zamówiony u Ciebie temat – w profesjonalne, jednodniowe szkolenie.
2. Czy ten kurs trenerski daje coś osobom, które już szkolą „intuicyjnie” od kilku lat?
Krótka odpowiedź: tak.
Kurs pogłębi świadomości tego, co dzieje się z grupą i z trenerem na sali szkoleniowej. Nasi uczestnicy przychodzą z własnymi doświadczeniami i zasobami. Bez względu na to, od jakiego momentu zaczynają, dajemy im możliwość dobudowania kolejnego „piętra” kompetencji.
Kurs daje wiele okazji do praktykowania i wchodzenia w doświadczenia trenerskie, a każdy z uczestników robi to na swoim poziomie.
3. Kim są uczestnicy Szkoły Trenerów?
Paleta zawodów jest naprawdę szeroka.
Pierwszym kluczem, jakim kierują się osoby korzystające z kursu, jest poszukiwanie profesjonalizacji tego, co już robią.
To osoby związane z biznesem, np. trenerzy wewnętrzni i produktowi, HR-owcy, rekruterzy.
Także osoby z edukacji: dyrektorzy, pedagodzy i psycholodzy.
Jest również grono osób prowadzących szkolenia lub animujących grupy w organizacjach pozarządowych.
Uczestnicy poszukują u nas odświeżenia wiedzy, inspiracji, rozwojowego spotkania z innymi osobami, które „jarają się szkoleniami” (cytat jednej z uczestniczek).
Ich reakcja na to, co dzieje się podczas kursu, to często „efekt wow!”. Uczestnicy doceniają nasze autorskie podejście do pracy kontraktowej z grupą. Zwracają uwagę na to, że proponowane przez nas działania są dalekie od "szkoleniowych rytuałów", tj. kontraktowanie, rundki czy "wypracowywanie na flipach".
Przeżywają świadomie proces grupowy. Podczas kursu są jednocześnie uczestnikami i obserwatorami procesu.
Mamy też osoby poszukujące zmiany zawodu lub rozszerzenia dotychczasowej działalności.
Chciałyby one zamienić swoje dotychczasowe doświadczenie i profesjonalną wiedzę w „produkt”, czyli szkolenia dla osób ze swojego otoczenia zawodowego.
Kolejna kategoria to osoby, które poszukują jakiejś zmiany dla siebie. Chcą one otrzymać informację zwrotną „do siebie” i swojego sposobu komunikacji oraz funkcjonowania grupie.
To właśnie one mówią nam, że doświadczają głęboko osobistej zmiany, lepszego zrozumienia psychologicznych aspektów swojego życia. Poznają i zaczynają stosować wiedzę dotyczącą osobistej efektywności: zarządzanie emocjami, budowaniu zaufania do siebie i innych, radzenie sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych etc.
4. Czym Szkoła Trenerów B.B. Kotlińscy różni się od innych tego typu kursów?
Zapraszamy naszych uczestników do wyjścia poza rutynę szkoleniową i poza wspomniane już "rytuały szkoleniowe."
Mamy swoje metody pozwalające na jak najszybsze wejście uczestników w proces szkoleniowy i otwarte komunikowanie obaw oraz oczekiwań. Podstawą naszej pracy z grupą jest kontraktowanie, jako metoda budująca dobrowolność i zaangażowanie.
Nie unikamy ważnych dla grupy tematów, nawet jeżeli zmusza nas to do zmiany agendy szkolenia.
Nasz styl pracy, to dotykanie trudnych tematów w lekkiej, atrakcyjnej formie, często pełnej humoru.
Większość szkoleń prowadzimy w parach trenerskich, co pozytywnie wpływa na jakość i dynamikę szkoleń.
Nasze szkolenia czasem są wyzwaniem związanym z nabywaniem nowych kompetencji i mierzeniem się z trudnościami.
Nasi uczestnicy często są zmęczeni szkoleniem, ale nigdy znudzeni.
Naszą markę budujemy na nowoczesnej wiedzy dotyczącej funkcjonowania ludzi w interakcji z innymi. Wiedza o typach osobowości (MBTI®) pozwala szybko określić mocne strony i obszary do rozwoju osób lub zespołów.
5. Czy ten kurs daje umiejętności coacha?
Zgodnie z założeniem szkoły B.B. Kotlińscy, kurs rozwija umiejętności i postawę trenerską w pracy z grupą / zespołem.
W ramach tych kompetencji pracujemy różnymi metodami, czerpiemy z różnych obszarów rozwoju człowieka, które służą rozwojowi; m.in. włączając do wachlarza zasobów trenerskich metody coachingowe.
Po kursie Szkoły Trenerów, nie staniesz się profesjonalnym coachem. Poznasz jednak istotę coachingu oraz podstawowe modele pracy coachingowej, aby towarzyszyć w procesach rozwojowych uczestników własnych szkoleń / warsztatów.
6. Czego nauczę się podczas modułu dotyczącego diagnozy potrzeb szkoleniowych?
Uczestnictwo w Szkole Trenerów pozwoli Ci lepiej rozumieć obszary, jakie warto brać pod uwagę w trakcie diagnozy. Dotyczy to całych organizacji, jak i grup oraz jednostek w nich pracujących.
Doświadczenie trenerskie pokazuje, że gdy zleceniodawca zamawia szkolenie, to nie znaczy, że właśnie ta forma pracy będzie odpowiedzią na jego problem.
Jeden z dwudniowych zjazdów jest całkowicie wypełniony praktycznymi zajęciami po to, aby nie tylko lepiej poznać identyfikację potrzeb rozwojowych, ale żeby przede wszystkim ćwiczyć i uczyć się stosować ją w praktyce.
Jakiś czas temu byliśmy na rozmowie ze zleceniodawcą i zaczęliśmy od ogólnej wizji szkolenia integracyjnego dla całej organizacji (ok.30 osób), a skończyliśmy na... konflikcie między dwójką pracowników, która okazała się sednem problemu.
Czy w takiej sytuacji na pewno warto zajmować czas 30 osobom? I czy to rozwiąże problem? Czy można zaproponować inne narzędzia pracy z organizacją?
Nasz trener często powtarza, że to jak z wizytą u lekarza: zanim przepisze receptę, musi najpierw postawić diagnozę.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Sprawdź daty zjazdów i agendę kursu.
Napisz do mnie: bb@szkolatrenerow.edu.pl lub wyślij do nas wiadomość na Messengerze!
Beata Kotlińska - Prowadząca w Szkole Trenerów oraz trener w Strefie Potencjału.