Jeśli rozważasz udział w Szkole Trenerów, poniższe zestawienie jest dla Ciebie!
1. Czy po Szkole Trenerów będę w stanie samodzielnie przeprowadzić szkolenie?
Krótka odpowiedź: tak.
Podczas kursu poznajesz warsztat trenera, zaczynając od: nawiązania relacji z grupą, budowania zaangażowania uczestników, kontraktowania czy zarządzania procesem grupowym.
Nasza metoda kładzie nacisk na praktyczną, systemową metodę pracy trenerskiej, która pomaga w prowadzeniu szkoleń w efektywny sposób.
Warunkiem zaliczenia kursu i otrzymania certyfikatu szkoły jest przygotowanie szkolenia zaliczeniowego i przeprowadzenie go „na żywo” na ostatnim zjeździe.
Tematyka jest dowolna, ale szkielet szkolenia, kolejne kroki i procedury do zastosowania są obowiązkowe. Uczestnicy trenują te struktury praktycznie od pierwszego zjazdu i przez cały czas trwania kursu mają dostęp do wsparcia trenerów.
Po naszym kursie będziesz przygotowany, aby zamienić swoją pasję, wiedzę, czy też zamówiony u Ciebie temat – w profesjonalne, jednodniowe szkolenie.
2. Czy ten kurs trenerski daje coś osobom, które już szkolą „intuicyjnie” od kilku lat?
Krótka odpowiedź: tak.
Kurs pogłębi świadomości tego, co dzieje się z grupą i z trenerem na sali szkoleniowej. Nasi uczestnicy przychodzą z własnymi doświadczeniami i zasobami. Bez względu na to, od jakiego momentu zaczynają, dajemy im możliwość dobudowania kolejnego „piętra” kompetencji.
Kurs daje wiele okazji do praktykowania i wchodzenia w doświadczenia trenerskie, a każdy z uczestników robi to na swoim poziomie.
3. Kim są uczestnicy Szkoły Trenerów?
Paleta zawodów jest naprawdę szeroka.
Pierwszym kluczem, jakim kierują się osoby korzystające z kursu, jest poszukiwanie profesjonalizacji tego, co już robią.
To osoby związane z biznesem, np. trenerzy wewnętrzni i produktowi, HR-owcy, rekruterzy.
Także osoby z edukacji: dyrektorzy, pedagodzy i psycholodzy.
Jest również grono osób prowadzących szkolenia lub animujących grupy w organizacjach pozarządowych.
Uczestnicy poszukują u nas odświeżenia wiedzy, inspiracji, rozwojowego spotkania z innymi osobami, które „jarają się szkoleniami” (cytat jednej z uczestniczek).
Ich reakcja na to, co dzieje się podczas kursu, to często „efekt wow!”. Uczestnicy doceniają nasze autorskie podejście do pracy kontraktowej z grupą. Zwracają uwagę na to, że proponowane przez nas działania są dalekie od "szkoleniowych rytuałów", tj. kontraktowanie, rundki czy "wypracowywanie na flipach".
Przeżywają świadomie proces grupowy. Podczas kursu są jednocześnie uczestnikami i obserwatorami procesu.
Mamy też osoby poszukujące zmiany zawodu lub rozszerzenia dotychczasowej działalności.
Chciałyby one zamienić swoje dotychczasowe doświadczenie i profesjonalną wiedzę w „produkt”, czyli szkolenia dla osób ze swojego otoczenia zawodowego.
Kolejna kategoria to osoby, które poszukują jakiejś zmiany dla siebie. Chcą one otrzymać informację zwrotną „do siebie” i swojego sposobu komunikacji oraz funkcjonowania grupie.
To właśnie one mówią nam, że doświadczają głęboko osobistej zmiany, lepszego zrozumienia psychologicznych aspektów swojego życia. Poznają i zaczynają stosować wiedzę dotyczącą osobistej efektywności: zarządzanie emocjami, budowaniu zaufania do siebie i innych, radzenie sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych etc.
4. Czym Szkoła Trenerów B.B. Kotlińscy różni się od innych tego typu kursów?
Zapraszamy naszych uczestników do wyjścia poza rutynę szkoleniową i poza wspomniane już "rytuały szkoleniowe."
Mamy swoje metody pozwalające na jak najszybsze wejście uczestników w proces szkoleniowy i otwarte komunikowanie obaw oraz oczekiwań. Podstawą naszej pracy z grupą jest kontraktowanie, jako metoda budująca dobrowolność i zaangażowanie.
Nie unikamy ważnych dla grupy tematów, nawet jeżeli zmusza nas to do zmiany agendy szkolenia.
Wierzymy, że najważniejszym warunkiem uczenia się dorosłych jest stworzenie bezpieczeństwa psychologicznego na sali oraz uważność na niejawne potrzeby grupy.
Nasz styl pracy, to dotykanie trudnych tematów w lekkiej, atrakcyjnej formie, często pełnej humoru.
Większość szkoleń prowadzimy w parach trenerskich, co pozytywnie wpływa na jakość i dynamikę szkoleń.
Nasze szkolenia czasem są wyzwaniem związanym z nabywaniem nowych kompetencji i mierzeniem się z trudnościami.
Nasi uczestnicy często są zmęczeni szkoleniem, ale nigdy znudzeni.
Naszą markę budujemy na nowoczesnej wiedzy dotyczącej funkcjonowania ludzi w interakcji z innymi. Wiedza o typach osobowości (MBTI®) pozwala szybko określić mocne strony i obszary do rozwoju osób lub zespołów.
5. Czy ten kurs daje umiejętności coacha?
Zgodnie z założeniem szkoły B.B. Kotlińscy, kurs rozwija umiejętności i postawę trenerską w pracy z grupą / zespołem.
W ramach tych kompetencji pracujemy różnymi metodami, czerpiemy z różnych obszarów rozwoju człowieka, które służą rozwojowi; m.in. włączając do wachlarza zasobów trenerskich metody coachingowe.
Po kursie Szkoły Trenerów, nie staniesz się profesjonalnym coachem. Poznasz jednak istotę coachingu oraz podstawowe modele pracy coachingowej, aby towarzyszyć w procesach rozwojowych uczestników własnych szkoleń / warsztatów.
6. Czego nauczę się podczas modułu dotyczącego diagnozy potrzeb szkoleniowych?
Uczestnictwo w Szkole Trenerów pozwoli Ci lepiej rozumieć obszary, jakie warto brać pod uwagę w trakcie diagnozy. Dotyczy to całych organizacji, jak i grup oraz jednostek w nich pracujących.
Doświadczenie trenerskie pokazuje, że gdy zleceniodawca zamawia szkolenie, to nie znaczy, że właśnie ta forma pracy będzie odpowiedzią na jego problem.
Jeden z dwudniowych zjazdów jest całkowicie wypełniony praktycznymi zajęciami po to, aby nie tylko lepiej poznać identyfikację potrzeb rozwojowych, ale żeby przede wszystkim ćwiczyć i uczyć się stosować ją w praktyce.
Jakiś czas temu byliśmy na rozmowie ze zleceniodawcą i zaczęliśmy od ogólnej wizji szkolenia integracyjnego dla całej organizacji (ok.30 osób), a skończyliśmy na... konflikcie między dwójką pracowników, która okazała się sednem problemu.
Czy w takiej sytuacji na pewno warto zajmować czas 30 osobom? I czy to rozwiąże problem? Czy można zaproponować inne narzędzia pracy z organizacją?
Nasz trener często powtarza, że to jak z wizytą u lekarza: zanim przepisze receptę, musi najpierw postawić diagnozę.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Sprawdź daty zjazdów i agendę kursu.
Napisz do mnie: bb@szkolatrenerow.edu.pl lub wyślij do nas wiadomość na Messengerze!

Beata Kotlińska - Prowadząca w Szkole Trenerów oraz trener w Strefie Potencjału.